درمیان صندوقچه قدیمی مادر بزرگ به دنبال عتیقه ای برای فروش میگشتم مدت ها بود که کارم این بود از همه کس هرچیزی را که به دستم می امد میدزدیدم اینبار صندوقچه قدیمی توجهم را جلب کرد تمام صندوقچه را گشتم داشتم نا امید میشدم که برق نگینی که در لابه لای وسیله ها بود توجهم را جلب کرد دستم را به سمت آن بردم گردنبند قیمتی  وظریفی بود نگین های ریزو درشت زیادی داشت

نگین درشتی در  وسط ان خودنمایی کرد به نظر بسیاار قیمتی می امد در جیب لباسم گذاشتم و از خانه بیرون زدم دم دم های صبح بود و هوا کمی سرد خواستم تا قبل از اینکه مادر بزرگ بیدار بشود از خانه بروم با عجله وبا ذوقی که در دل از پیدا کردن ان گردن بند قیمتی داشتم لبخند میزدم و بند کفشهایم را میبستم همین که خواستم بلند بشوم صدای اذان گوشم را پر کرد

خواستم بیخیال رد بشوم اما نمیشد هرچه کردم نشد به خانه بازگشتم مادر بزرگ را دیدم که ازخواب بیدار شده و میرود که وضو بگیرد هیچ نگفتم رفتم و نمازم را خواندم  خواستم بروم اما نمیشد در مرام یک مسلمان دزدی نبود مدت ها بود که این را فراموش کرده بودم حتی صدای اذان را نشنیده بودم‌ نماز هم نمیخواندم گویی از خوابی عمیق بیدار شده بودم

خدایا من چه کردم؟در خانه ماندم وتا شب بیرون نرفتم به دنبال فرصتی بودم که گردنبند را سرجایش بگذارم‌.مادربزرگ که خوابید به سمت صندوقچه رفتم وگردنبند را سرجایش گذاشتم خیلی به پول نیاز داشتم اما دیگر نمیخواستم دزدی کنم تصمیم گرفته بودم سخت کار کنم  صبح دوباره برای نماز بیدار شدم بعد از نماز کمی با مادر بزرگ دردودل کردم برایش از مشکلاتم گفتم اینکه جرئت ندارم به سمت ازدواج بروم چون پول ندارم اینکه خانه ای برای زندگی ندارم خیلی چیزها گفتم خودم را خالی کردم هنگام خداحافظی مادربزرگ گفت صبر کن وبه سمت خانه رفت بعد از چند دقیقه برگشت و همان گردنبند را به من داد و گفت:همه دارایی من که در این سال ها پس انداز کرده ام همین است این را به تو میدهم برو و بفروشش شاید کمی از مشکلاتت حل شود باورم نمیشد


نسخه ویرایش نشده