زخمی قسمت سوم

جمع یکی یکی خودشان را معرفی کردند.

تا نوبت به سمانه رسید.عباس خوب گوش می داد و می نوشت. این کارها برای همه عجیب بود. چه نوشتی دارد مگر این حرف ها.

عباس_ خوب جالب بود بلاخره هر کسی یه جوریه دیگه. اما من. بگم براتون یا می خواید برگردیم.

جمع یک نگاهی به هم انداختند و : بگو مشتاقیم

_ برمیگرده به حدود 6 سال پیش. یعنی اول اول داستان. من یه پسر شر خلاف بودم. تک محل. از اونایی که هرجا بره شر و شورم با خودش می بره. از پول و مال چیزی کم نداشتم. از دخترم چیزی کم نبود. به خاطر پولم خیلیا بودن که برام جون بدن. ولی اونی که من می خواستم نبود. یه مدتی افتادم زندان.

یکی از جمع پرسید: به چه جرمی

_ بماند. به یه جرمی. تومدت زندان با یه پیر مردی آشنا شدم که به خاطر چند ملیون گیر بود. خدا میدونه که چقدر مرد خوبی بود. به بابام زنگ زدم تا بدهیش رو بده و آزاد بشه. همونم شد. آزادش کردن. بهش قول دادم بیام بیرون سمت خلاف نرم. خلاصه توی سه مال خیلی جور شدیم باهم بعد رفتن حاجی منم یه چهار ماهی بودم تو حبس ولی خوب بهمون سر میزدن تا آزاد شدیم.

رفتم بیرون بعد یع مدتی سراغ آدرسش رو گرفتم و پیداش کردم اون موقع نوزده سالم بود. خلاصه به خونه که رسیدم و دخترشو دیدم چشمم دخترشو گرفت. خودم جلو چشمش خوب کردم. یعنی به خاطر اون خودمو خوب کردم. شد یه دسته گل آقا. اما قضیه این بود که دختر قصه ما هم نشون کرده داره همین که هیچ علاقه ای به ما نداره. داستان رو کوتاه کنم. حاجی مرد. من موندم و مادر و دختر. بعد یه مدت رفتم خواستگاری ولی خوب گفتم که نشون داشت. عشق دیگه کسی وا نمیده حالا چه پول و ثروت باشه چه مقام و منسب.

منم قاطی کردم و رفتم سراغ پسره ببینم این کیه که از من سر تره و دل این دخترو برده.

دیدمش از همه نظر سر بود. دیدمش لبم باز نشد. اصلا. همه جوره خوب بود. نه از این پسر مثبت بی جنما نه از این خوبای خاکیش. قولی ازش گرفتم. گفتم زنت بشه بخدا کاری باش ندارم ولی خدای نکرده بفهمم زندگی داره بهش سخت میگذره روزگارتو سیاه می کنم. چند وقت یه بار پیگر بودم. تا این که پسره رفت. نه از اون رفتنا ها نه از اون خوباش. بنده خدا نظامی بود. ماموریت خارج از کشور  بود که شهیدش کردن. جنازشم نیومد. منم بعد یک سال  رفتم سراغ دختره. گفتم می خوامت. شرط گذاشت. بشم محمد براش. گفت باشه البته با کلی اصرار. گفت تو باش ولی مثل محمد باش. خلاصه از این بپرس از اون بپرس که محمد کی بود چی بود. فهمیدم خیلی پاک بود. بخواستم مثل اون باشم باید کلا می کوبیدم از نو می ساختم.

_ کوبیدی

کوبیدم اونم چه کوبیدنی. خلاصه اخلاقم شد مثل این بچه های خاکی ولی خوب حرف زدنم چیزی نشد که اون می خواست. خلاصه مام یه سری رفتیم پلو داعش یه یادگاری ازشون گرفتیم رو صورتمون و برگشتیم. بعد قرار شد دیگه عروسی کنیم یه چند وقتی از عقدمون می گذشت. حاج خانوم ما خیلی محمد رو دوس داشت دلش با ما نبود. یعنی پیش اون خدا بیامرز گیر کرده بود.

اونم عمرشو داد به شما.

آه همه بلند شده. همه کپ کردن. همه حاج و واج مونده بودن خوب چرا چی شد.

_چی شد چرا؟...

حاج خانوم ما از داغ رفت از داغ دل محمد. شنیدید مگین عشقم تو نباشی می میرم من اینو دیدم دیدم وقتی همه کسش رفت اونم رفت. یک سال و چهار ماه بعد عزیزدلش رفت.  اها الان می گید من کجام شبیه شماست من که خودکشی نکردم. نه من خودکشی نکردم. من رفتم که بکشنم. 17 ماه بکوب تو جبهه بودم بدون این که یه روز برگردم خونه به اومید این که خدا جونمو بگیره ولی دیدم هنوز مونده لایق شهادت بشم.تو این چند ماه یادگاری زیاد برام موند. خلاصه سه سالی گذشت که خودمو پیدا کنم و  بدونم کیم چیم. الانم خدمت شما دوستان. من اومدم بگم دنیا دو روزه ولی این دو روز رو تو شروع نمی کنی که تمومش کنی پس مرد باش تا آخرش برو نذار زندگی برات جهنم شه. چون زندگی که جهنم باشه آخرتشم جهنمه